Pages

Sunday, July 5, 2015

Skin care

Assalamualaikum and good morninggg peeps
sorry gambar tiada kaitan dgn title .pemandangan di padang golf kmm *rindu

haaa tadi bangun sahur tak?  ke bangun dalam mimpi hahahha, harap2 bangun lah ye. okayy

this time i want to share some of my experiences about skin care. As we all know that,

everyone want to be beautiful, stunning, gorgeous and whatever lahh. And that's why many skincare

had release to us for buying it BUT guys, you have to be careful w/ some of skincare. First of all i'm

not blame anyone okay? i'm just want to share some of experiences. Before this, i have use **

skincare. Actually, aku tak ada masalah dengan kulit muka yang teruk. Jerawat ade lah naik satu dua

if period datang, normal lah kan as a lady? Disebabkan aku obses nak jadi cantik macam iklan2 tu

hhahaha so aku ambil keputusan pakai ** skincare sebab nak putih glowing lah emm macam2 betul

lah nafsu aku dulu. Aku start pakai skin care tu masa umur nak masuk 17 tahun. At first i was

realllllyyyy love my skin after use that skincare bcause kulit aku jadi glowing betul! ada sedikit

pinkish di pipi. Ramai yg perasan dgn perubahan tu and they always ask "ape ko pakai eh?" "wehh 

asal kulit flawless glowing giteww?"  and i was like  saya tak kuat awakk  hhahhahah. Aku

memang tak nak stop pakai andd lama kelamaan my skin was getting worst. Ingat kan aku kena

allergic sebab memang ade allergic dari segi pemakanan. Tapii makan ubat allergic pun tak hilang.

Biasanya kalau makan ubat allergic akan kurang lah sikit bintik merah kat muka. But this time it's

different hm i started searching on the internet and i ask other people that use same skincare as me.

Diorang cakap memang macam tu. it was call healing process. ape ntah aku tak ingat. So i think

positive. But when i use night cream kulit jadi gatal hm merah. Aku masih ingat lagi masa tu ada

kelas malam so i go with that face, sebenarnye sangattt lah rasa macam ohhhh tidakkk!!! macam mane nak hadap orang ni!!!!

That time, diorang mcm banyak kali tengok muka aku. maybe macam x percaya sebab haritu lain dan

harini lain plak jadinya. Sampaikan my teachers "Aimi, what's going on with your face? Are u using 

any skincare? better stop it" Hmmm thenn i stop using night cream but i still use its cleanser and day

cream. So i decided to make some research about ** skincare.. and it was like hmm kau dah terlambat

mi... i stop using all of it. And aku biarkan selama berminggu2 untuk neutralkan kulit balik. Tak ingat

berapa lama. sebenarnye it's being more worst than before hmmm... sangat sedih sebab kulit aku

yang memang tiada masalh yang teruk boleh jadi teruk dalam sekelip mata. My sister was handle me

at that time. She makes some masker to heal my skin. thenn i stop using any of skincare. I'm really

phobia with it. Day by day my skin going to be okay tapi bukan macam dulu T____T

tapi apa nak buat benda dah jadi and the things happen because of me too! terlalu ikutkan nafsu

and tak buat research before going to use it. Masa benda ni jadi kat aku umur 17 tahun.At 18yrs old,

Alhamdulillah. i have meet dr K for some treatment. Take vit c injection. Alhamdulillah kuasa

Allah. And after that aku tak pernah guna skincare yang tiada lulusan kkm and contain dangerous

chemical ingredients. Alhamdulillah after that lessons, aku lebih berhati2 before take actions. So,

untuk peminat tegar yang obses kan skincare. Aku nasihatkan tolong lah buat research dulu ye hmm.

Banyak je blog yang share problem skin disebabkan skincare kan?? haa so we should take it as a

lessons and sometimes fikir benda logik. Mana ada benda yang kita nak dapat dengan cepat. Macam2

skincare sekarang putih seawal tiga hari lah kulit putih gebu hhahha ouch it's really scaring me hm
itss okay lah yang buruk datang dari kita kan? sebab nafsu perempuan kan banyak hehe, yang baik semua dari Allah 


some of links that guide you :
http://ohgadisitu.blogspot.com/2013/11/senarai-terkini-produk-kosmetik-yang.html
http://mforum2.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=735151

3 comments: